Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji umiejętności projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego użycia. Zaprojektowanie specjalistycznego logo wymaga czasu. Logo to wyłącznie element marki firmy, niemniej jednak pozostaje centralnym punktem większości skryptów brandingowych.
Warto zbadać z dużą dokładnością każdy detal: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i przeznaczenie projektu logo.
Podstawowe reguły
Rośnie wizualna potrzeba roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z konkurencja. Tam, gdzie kiedyś było wyłącznie kilka firm na określonym rynku lub niszy, w tej chwili mogą być setki lub tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Pragną się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu elementu. Tworzą one niepowtarzalny obraz w naszych umysłach. W zależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, grafikę pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i sporo innych przedmiotów, aż do wyboru fonty na stronie www.
Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero w przyszłości na treść. Logo jest małym, niemniej jednak istotnym elementem wizerunku marki.
Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Właściwie każdy klient jest inny, a dosłownie w tym samym zawodzie wykonują prace na różnorodne sposoby.
Dlatego warto przywiązywać uwagę do właściwie zaprojektowanego logo.
Warto zobaczyć: zobacz tu